EXTRA AJÁNLÓ

Tünetek, amikor hirtelen leszokni a dohányzásról

Aktív és passzív dohányzás

Fáradtság, mert a nikotin nem élénkíti az idegrendszert Szorulás, a bélműködés lassulása miatt Nyugtalanság Szájszárazság Három olyan általános stratégia van, ami javíthat az összes tüneten, ezt a könnyebb megjegyzés érdekében hívhatjuk I-M-A stratégiának is: Ivás: Igyon annyi folyadékot vizet, alacsony kalóriatartalmú alkoholmentes! Érdemes mindig magánál tartani valamilyen folyadékot.

Dohányzásról való leszokás - Dr Magony Mónika

Vizet például vihet magával félliteres műanyag palackban is, ami általában elfér akár egy kézitáskában is. Mozgás: Mozogjon, annyit, amennyit csak tud! Mozogjon többet mint szokott.

tünetek, amikor hirtelen leszokni a dohányzásról

Alvás: Aludjon annyit, amennyit csak megengedhet magának! Vannak javaslataink külön-külön az egyes tünetek kezelésére is.

  1. Hogyan küzdheti le a megvonási tüneteket?, Tünetek, ha hirtelen leszokni a dohányzásról
  2. Hagyja abba a dohányzási szagot
  3. Leszokna a dohányzásról? Módszerek, amik beváltak - EgészségKalauz

Ingerültség hétig tarthat. Segíthet a séta, a forró fürdő, a relaxáció gyakorlása, valamint a kávé kerülése vagy mennyiségének csökkentése.

tünetek, amikor hirtelen leszokni a dohányzásról

Álmatlanság Tartózkodjon a koffein tartalmú italoktól este 6 után! Használjon relaxációs technikákat az elalvásnál!

  • Dohányzó kúra t
  • Nikotinfüggőség tünetei és kezelése - HáziPatika

Köhögés, száraz torok, orrcsöpögés Igyon sok folyadékot! Próbáljon tünetek torokcukorkákat, vagy rágógumit! Rossz lehelet Igyon sok folyadékot, mosson gyakran fogat!

Mi a nikotinfüggőség?

A tüdőnek idő kell, míg kitisztul a sok kátránytól. Használjon cukormentes rágógumit! Székrekedés, puffadás hétig tarthat. Igyon rengeteg folyadékot, egyen rostos ételeket gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona!

Röviden összefoglalva:

Kefirbe, joghurtba kevert korpa segíti csökkenteni az étvágyat, és jót tesz a bélműködésnek. Éhség Igyon vizet, vagy alacsony kalóriatartalmú folyadékokat! Unalom Új elfoglaltságok után kell nézni: például könyv- és újságolvasás, keresztrejtvényfejtés, Internetezés, kártyázás, a barátokkal való találkozás vagy telefonálás. Készüljön valamilyen elfoglaltsággal a várakozások idejére!

Hogyan szokjunk le?

Levertség esetleg depresszió Keressen magának minél több örömteli elfoglaltságot, találkozzon minél gyakrabban a nemdohányzó barátaival. Jutalmazza meg magát!

tünetek, amikor hirtelen leszokni a dohányzásról

Fáradtság, kimerültség Szunyókáljon! Ne hajtsa magát! Több mozgás és a könnyű tornagyakorlatok is segíthetnek. A  sóvárgással  és a  súlygyarapodás megelőzésével  külön fejezetekben foglalkozunk.

tünetek, amikor hirtelen leszokni a dohányzásról

Amiért nehéz leszokni a dohányzásról.