A nikotinfüggőség

Mit kell tennie, ha leszoknia kell a dohányzásról

A visszaesés szempontjából kritikus, hogy felismerje és kezelje a visszaeséshez vezető gondolatokat.

Leszokás a dohányzásról 1. - Sajtótájékoztató - Dumaszínház

Eddig soha sem sikerült, vajon miért próbálkozom még mindig ezzel. A végén úgyis dohányozni fogok. Ha nem füstölne úgy, mint egy gyárkémény, én is le tudnék szokni.

Leszokás a dohányzásról - Milyen szerek segíthetnek? Sánta Zsuzsanna, szakgyógyszerész A cigarettázás szenvedélybetegség. Vannak helyzetek, amikor a dohányzás, illetve annak hiánya kellemetlen lehet a dohányos számára, és az is lehetséges, hogy a pöfékelő jelent kellemetlenséget a környezete számára. A dohányzás egyértelműen károsítja a szervezetet, egészségre gyakorolt rossz hatása még a passzív dohányosoknál is kimutatható.

Csak egy szál cigaretta ma este. Holnap ismét folytatom a leszokást.

mit kell tennie, ha leszoknia kell a dohányzásról

A cigaretta mindig hiányozni fog. Ilyenkor például az ilyen gondolatokkal szembeállíthatja a dohányzásról leszokás előnyeit vagy éppen a dohányzással együtt járó kellemetlenségeket.

Ne hagyja, hogy ez mit kell tennie nosztalgia aláássa eddigi munkáját! Ne bízza el magát, még sokáig erősnek kell lenni, és vigyázni arra, hogy semmiképpen ne gyújtson rá!

Leszokás segítség nélkül

Emlékezzen arra, hogy nem szívhat el még egy szál cigarettát sem anélkül, hogy veszélyeztetné azt, hogy ha leszoknia kell a dohányzásról dohányozni fog. A válságok kezelése: Esetleg gondolhatja azt is, hogy a dohányzás megengedett olyan kivételes körülmények között, mint például egy krízis, nagyon megterhelő helyzet.

mit kell tennie, ha leszoknia kell a dohányzásról

Nem kívánatos változások: Esetleg olyan változásokkal szembesülhet, mint a testsúlygyarapodás, az a dohányzás tüdőt fáj, a koncentrációs problémák és más megvonási tünetek.

Önmagában való kételkedés: Az önmagában való kételkedés alááshatja a füstmentesség fenntartására irányuló erőfeszítéseit. Miért gondolom, hogy most sikerülni fog?

"Dohányzás alapvető tényezői a fiatal felnőtt korosztályban" kérdőív - nenyp.hu

Például, képzelje el, hogy milyen mérges lenne akkor, ha ezeket a szomszédjától vagy ismerősétől hallaná, és mégis elfogadja saját magától? Hogyan küzdhet meg a visszaeséshez vezető gondolatokkal? Néhány technikát mutatunk be ehhez: Kihívás vagy megkérdőjelezés: A leghatásosabb módja ezen gondolatok legyőzésének, ha közvetlenül szembesülünk velük vagy megkérdőjelezzük őket.

Emlékezés a dohányzással együtt járó kellemetlenségekre: egy másik stratégia, ha visszaemlékezik, összegyűjti a dohányzással együtt járó konkrét, kellemetlen tapasztalatait.

  • Tweet Ennek egyik eszközeként a média, külön is a közösségi média fontos szerepet játszik abban, hogy minél több emberhez elérjen a kezdeményezés.
  • A dohányzás veszélyei
  • Dohányzás - A leszokás módszerei
  • A dohányzásról való leszokás százaléka
  • Le akarja tenni a cigarettát? Ezért nehéz segítség nélkül leszokni - EgészségKalauz
  • Leszokás a dohányzásról - Milyen szerek segíthetnek?
  • Visszaszámlálási idő, amikor abbahagyja a dohányzást

Ilyenek lehetnek például a reggeli köhögés, a gyomorpanaszok, a kifulladás. Ezeknek a tapasztalatoknak a felidézése segíthet leküzdeni a visszaszokást elősegítő gondolatokat.

mit kell tennie, ha leszoknia kell a dohányzásról

Figyelemelterelés: Hatékony stratégia lehet az is, ha egyszerűen eltereli a figyelmét a dohányzásról. Képzeletét és gondolatait kellemes, pozitív tartalmakkal foglalja le pl. Önmagát megjutalmazó gondolatok: Másik stratégia lehet az, ha a dohányzással kapcsolatban a sikereire és az erősségeire gondol.

Nehéz ilyeneket hangosan kimondani, de önmagát mindenki bátran megdicsérheti, elismerően nyilatkozhat saját magáról saját magának.